Relaxen, relaxen en relaxen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu Relaxen, relaxen en relaxen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu

Relaxen, relaxen en relaxen

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg BLES

05 Augustus 2017 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Inmiddels zijn we hier helemaal tot rust gekomen. Om de dag voor de deur op het strand een overheerlijke (Thaise) massage. De Thaise variant is soms erg pijnlijk dus ik wissel het af met een olievariant. Het is allemaal spotgoedkoop dus we doen het lekker vaak. Evi is ook helemaal van de massage, dus we gaan steeds samen.

Op het terrein van dit resort zitten ook een hoop opvallende dieren. Enorme zwarte hommels in de bloeiende orchideeen, een echte duizendpoot (erg giftig schijnt), zeearenden van 2m spanwijdte en een slang, in de zwembaddouche (zie foto's).

Inmiddels zijn we de taxi op en neer beu en hebben we 2 motorbikes gehuurd. Iedereen rijdt hier op die dingen dus wij ook nu. Doodeng eigenlijk, en links rijden aaargh. Geen rijbewijs nodig, alleen een paspoort. En helmen tja, geen mens zie je ermee rijden. Wij zijn dan weer echte Nederlanders, dus wij dragen ze wel. Gisteren nog een eng ongeluk gezien dus lekker die dingen op. We hebben weer een night market ontdekt in een stadje vlakbij dus we tuffen elke dag een keer 's avonds heen en weer. Banana pancakes, Thais ijs, pad Thai, spiesjes, springrolls, verse fruitshakes, alles kun je er halen. En voor een paar centen.

We hebben er inmiddels ook een boottour op zitten. Snorkelen bij een eilandje, het Emerald Lake bezoeken op weer een ander eilandje en ondertussen onderweg worden we van eten en tussendoortjes voorzien. Dit alles is in een nationaal park, waar Thailand er erg veel van heeft. Supermooi allemaal.

We gaan nog even genieten van onze laatste paar dagen hier, helaas komt er bijna een eind aan.