Khao Sok jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu Khao Sok jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu

Khao Sok jungle

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg BLES

30 Juli 2017 | Thailand, Chiang Mai

Op het gemak zijn we uitgecheckt, nadat de kids nog even hadden gezwommen in het zwembad. Om 1 uur het vliegtuig genomen van Noord- naar Zuid-Thailand, in 2 uurtjes.

Bij het vliegveld stond de taxichauffeur alweer klaar voor ons,
voor een ritje van 1,5 uur. Door palmboomplantages, rubberboomplantages en op het laatst de echte ruwe jungle tussen de bergen. Flesje gekoeld water kost 7 baht hier, da's omgerekend 17 cent, dus lekker goedkoop.

Bij aankomst konden we meteen naar onze boomhut, met op 15 meter een uitkijktorentje. Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. We zijn best hongerig dus we gaan meteen eten in het restaurantje van ons verblijf, waarbij de ober elke keer insecten komt laten zien die er rondlopen/vliegen.

Overigens stikt het overal in Thailand van de gekko's, ze zijn rond de 15 cm en zitten vaak onder het dak van je terras. Ze zijn supernuttig omdat ze muggen eten, dus prima. Wil niet zeggen dat ze alle muggen vangen, we zijn inmiddels al best vaak gestoken, hopelijk niet door eentje met een enge ziekte.

Excursiedag! In de ochtend gaan we een jungletrekking maken. Weer veel geleerd van onze gids. Apen, tarantula's en goudspinnen, wandelende tak van 20 cm, allerlei hagedissen en niet te vergeten bloedzuigers. Bij mij had er eentje zijn buikje vol, bij Björn kwamen ze niet door z'n eelt heen. Evi was net op tijd, die had het snel door. Er is koffie en thee gezet in bamboestengels midden in de jungle. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

In de middag gaan bambooraften, dan ga je stroomafwaarts de rivier af op enkel een paar bamboestengels. Weer een aantal mooie kiekjes gemaakt.

Morgen gaan we even een week relaxen op Koh Phangan, een eilandje aan de oostkust van Zuid-Thailand. Eerst met de taxi, dan met de bus en daarna met een speed-catamaran. Ben benieuwd.