River Kwai, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu River Kwai, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu

River Kwai, Ayutthaya en Chiang Mai

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg BLES

24 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Veel gezien en meegemaakt!

Allereerst moesten we vanuit Bangkok richting de vlottenhuisjes op de River Kwai geraken. Taxi geregeld die ons in 4 uur naar die huisjes bracht. Ging allemaal prima, veel gezien onderweg: een stoet met de koning op weg naar Bangkok, slapende baby's op de benzinetank van motoren op de snelweg. Nog veel meer gekke dingen, maar we kunnen het niet onthouden zo veel. Aangekomen bij een pier, moesten we met een speedbootje met onze koffers naar de vlotten worden gebracht. Ook weer een ervaring op zich. Er was geen elektriciteit en warm water, dus was wel een soort van kamperen. Er was een drijvend bruggetje waarmee we naar een stamdorpje konden, ontzettend primitief maar ze hadden wel mobieltjes haha. We zijn een paar keer al drijvend van de vlotten gesprongen, op tijd bij het laatste vlotje erop klimmen anders had je echt een groot probleem. Dus de kids mochten het niet alleen doen....'s avonds aten we wat de pot schaft, gemaakt door het stamvolkje. Thais en lekker :). In het dichtstbijzijnde stadje een taxi geregeld voor de volgende dag. Op goed geluk of hij ons echt komt halen (voor hem was het een uur rijden en voor ons wachten in de middle of nowhere).

Op dag 2 was hij er! Op naar de Erawan watervallen. Wel even iets anders dan de watervallen van Coo ;) we zijn tot de 5e verdieping (van de 7!) gekomen. Sacha was beroerd en moe dus een hele prestatie! Op de 5e verdieping zaten een aantal apen die schenen erg agressief te zijn dus zijn we maar teruggegaan. Het leuke aan de watervallen was dat je er in kon zwemmen en dat er van die knabbelvissen in zwommen. De grootste waren wel een centimeter of 40, dat was even opletten met tenen ;) Verder onze eerste streetfood op (voor 90 baht, das 1,50€ geluncht met zn vieren! Nadat we weer terug bij de vlotten waren nog even afgedreven en weer eten wat de pot schaft. Weer erg lekker, alhoewel de kids het niet konden waarderen.

Na deze dag moesten we na het ontbijt, waar een olifant kwam opdagen die je mocht voeren, weer door, naar Ayutthaya. Dit is een stadje met enorm veel tempels in een historisch park. Onderweg het eerste Thaise hurktoilet gezien, Sacha was not amused toen hij moest poepen :P, ze hebben er namelijk ook geen papier maar óf een sproeislang óf een bakje water die je over je kont moet gooien. De eerste Thaise dames die aan Sacha willen zitten omdat het een blank blond jongetje is. Aangekomen in Ayutthaya zouden we onze bagage afzetten in een Homestay aan de rivier, dit bleek een heel oude homestay te zijn. Hierna een tuktuk genomen door Ayutthaya, een oud reisleidstertje aan het stuur die ons de mooiste dingen liet zien. Aan het einde van de dag de slaapnachttrein richting Chiang Mai. Echt een aparte maar heel mooie ervaring. We hadden twee privé coupés met een bank die werd omgetoverd tot stapelbed en door de conducteur werd opgemaakt met dekens en kussens en al. 'S morgens ontbijt op bed. Supergaaf. Aangekomen in Chiang Mai en na installatie bij ons nieuwe verblijf hebben we weer een mall bezocht waar we hebben geluncht, hierna kreeg Sacha helaas diarree waardoor we wat schone onderbroeken en broek hebben moeten kopen onderweg :(. Gelukkig is het nu wat minder want we gaan morgen "diervriendelijk" dieren bezoeken. Tijgers, apen en olifanten als ik ze mag geloven.

Foto's van de afgelopen dagen volgen nog. Momenteel Thai style WiFi :/

• 25 Juli 2017 - 21:30

Oma Conny:

Geen wonder dat jullie zoveel meegemaakt hebben, het is ook teveel ineens. We hopen dat Sacha opknapt !!! Beterschap voor Sacha !

• 08 December 2017 - 14:27

Liesbeth:

Klinkt echt als een super reis!
    Wij zijn ook een reis aan het voorbereiden naar Thailand, en ik heb een paar vraagjes voor je.
    Heb je genoeg aan 1 middag River Kwai en 1 dag Erawan watervallen?
    En hoe zijn jullie gereisd van Erawan watervallen naar Ayutthaya? Kan dit namelijk nergens op internet vinden, en was niet van plan 7 uur in de trein te zitten met een kindje van 2 ;).
    Vanuit daar willen we ook de nachttrein naar Chiang Mai pakken. En een paar dagen later richting het zuiden vliegen.
    Mocht je nog andere leuke/handige tips hebben (ook voor een kindje), dan hoor ik het graag!
    Groet Liesbeth