Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van BLES - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg BLES

20 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Na een heerlijke nacht een erg apart en divers ontbijt genuttigd. Van boterhammen tot vreemde fruitjes tot warme noedelsoep met vis. Bjorn kon het goed hebben, maar geef ons maar Europees ontbijt met vreemde fruitjes.

Na het ontbijt zijn we met een longtail boot (Thaise houten speedboot met een vrachtwagenmotor met een hele lange schroefas) naar de Klongs gevaren, een soort grachtentour op zn Thais. 1,5 uur lang oooohs en aaaahs. Je passeert tempels, varende koopvrouwtjes, varanen, arme mensen en zoveel meer. Echt geweldig.

Na de boottocht een tuktuk genomen (wat vonden de kids dat geweldig) richting Chinatown market. Zoiets aparts, georganiseerde chaos noem ik het maar even.

In de middag zijn we naar een Mall geweest met meer dan 500 shops. Hier hebben we sushi en hotpot gegeten bij een restaurant. Een lopende band met rauwe Japanse gerechtjes die je eraf kunt pakken en in je hotpot met soep kunt koken. De kids hebben weer genoten met het zelf koken. Hierna naar een Maidreaming restaurantje geweest voor toetjesvermaak. Heel apart, ik kan niet anders zeggen. Japanse cosplay meisjes die zo in hun rol opgaan dat je er bijna in gelooft. Hilarisch. Bjorn heeft zich erg vermaakt, er was een heel stuk van de mall aan Manga, Anime en games besteed.

Op naar morgen, een lange reis in de taxi voor de boeg naar Kanchanaburi, waar we in Jungle rafts op de River Kwai gaan logeren.

• 21 Juli 2017 - 17:46

Sjannie:

Lekker eten, dat is duidelijk en veel te zien. Genieten

• 22 Juli 2017 - 19:48

Conny:

Het is te zien dat jullie heeeeel veeeel genieten .